Noslēdzies Erasmus+ Sadarbības partnerības projekta “Paplašinātā realitāte interaktīvai ilgtspējīgas attīstības mērķu mācīšanai skolā” mācību seminārs (norisinājās no 13.02 līdz 17.02), kurā piedalās pedagogi no Itālijas, Grieķijas, Spānijas, Nīderlandes un Latvijas, kā arī LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes  PSBP "Skolotājs" 3. kursa studenti Eva Bērze, Sandis Mārtiņš Caune, Krista Paula Gobiņa un Darius Uščins, kas paralēli studijām ir arī pedagogi dažādās izglītības iestādēs Latvijā.

Pirmās divas projekta dienas tika pavadītas iepazīstot citus projekta dalībniekus, apgūstot ilgtspējīgas attīstības pamatjēdzienus, mērķus, kā arī daloties pieredzē ar izmantotajām metodēm ilgtspējīgas attīstības mērķu iekļaušanu mācību saturā.

Trešdien projektā tika izmēģināta paplašinātās realitātes spēle, kas veidota, lai pievērstu skolēnu uzmanību un pilnveidotu zināšanas par ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Spēles galvenie rīki ir projekta partneru izveidotā grāmata un aplikācija. Grāmatā ir ievietoti attēli, kurus spēles dalībnieks ar kameru var skenēt un, izmantojot paplašinātās realitātes tehnoloģiju, iegūt reālas situācijas aprakstu un jautājumu, kas atbilst kādam ilgtspējīgas attīstības mērķim. Pēc spēles prezentācijas notika diskusija par iespējamiem uzlabojumiem.

Ceturtdienas galvenais uzdevums – izveidot stundas plānu ar trīs uzdevumiem, lai iekļautu paplašinātās realitātes spēli mācību saturā, pilnveidojot skolēnu zināšanas par ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Pēc stundas plānu prezentēšanas turpinājās diskusija par spēles pilnveidošanu. Spēles veidotāji jau bija veikuši pirmos uzlabojumus, ņemot vērā iepriekšējās dienas ieteikumus. Projekta dalībnieki izteica priekšlikumus un idejas turpmākajiem uzlabojumiem, lai spēle būtu skolēniem saprotoša, kā arī atbilstu viņu vecumposmam. Pēc aktīvā darba fāzes dalībnieki devās ekskursijā uz Fuensaldanjas pilsētiņu, kurā turpināja iepazīt gan spāņu tradicionālo virtuvi, gan arhitektūras pieminekļus, piemēram, Fuensaldanjas pili un citas tuvumā esošās pilis.

Noslēgumā projekta dalībnieki tika iepazīstināti ar izstrādāto rokasgrāmatu skolotājiem, lai veiksmīgi iekļautu ilgtspējīgas attīstības mērķus savā mācību procesā. Kā arī dalībnieki iesaistījās projekta novērtēšanas procesā par paveikto nedēļas laikā. Analizējot novērtēšanas rezultātus, visi jūtas pārliecināti par savām zināšanām ilgtspējīgā attīstībā un ir gatavi iekļaut paplašinātās realitātes spēli stundās.

Beidzoties projektam, visi dalībnieki ieguva atzinības rakstus par aktīvu dalību un iesaistīšanos projekta īstenošanā.

Informāciju sagatavoja LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes  PSBP "Skolotājs" 3. kursa studenti - Eva Bērze, Sandis Mārtiņš Caune, Krista Paula Gobiņa un Darius Uščins.

Dalīties