2023. gada janvārī projekta komanda no Latvijas Universitātes, kuru pārstāvēja prof. Linda Daniela un Astra Rūdolfa devās uz Bangladešu, kur DiversAsia: Iekļaujošās prakses pārņemšana dažādības atbalstam Āzijā projekta ietvaros notika otrā starptautiskā 11 partneru tikšanās Džahangirnagaras Universitātes tehnoloģiju institūtā (Jahangirnagar University, Institute of Information Technology).

Džahangirnagaras Universitāte ir valsts universitāte Bangladešā, dibināta 1971. gadā, neilgi pēc Bangladešas deklarēšanas. Universitātē kopā mācās vairāk nekā 15 000 studentu un strādā apmēram 500 docētāju un pētnieku. Tajā ir sešas fakultātes un četri pētniecības institūti. Vizīte Džahangirnagaras tehnoloģiju institūtā bija otrs pieredzes apmaiņas brauciens uz Āziju projekta DiverAsia ietvaros.

Projekta partneru tikšanās notika no 4. – 7. janvārim. Viens no šī projekta sasniedzamajiem rezultātiem ir praktiska tiešsaistes rīka izstrādāšana, kas turpmāk ļautu novērtēt un analizēt esošās iekļaujošas augstākās izglītības prakses un pieejamību Indijas un Bangladešas augstskolās, kā arī sniegtu praktiskus ieteikumus, lai sekmīgi veicinātu iekļaujošas izglītības pamatprincipu ieviešanu augstākās izglītības iestādēs. Partneri izvērtēja līdz šim paveikto tiešsaites rīka izstrādē un vienojās par turpmāku darbu tā pilnveidošanā. Papildus projekta komanda gatavojās akadēmiskā personāla un studentu apmācībām un tiešsaites rīka testēšanai Indijas un Bangladešas augstskolās.

Atlikušajās divās dienās Latvijas Universitātes un projekta pārstāvji piedalījās Džahangirnagaras tehnoloģiju institūtā konferencē International Workshop on Inclusive Higher Education: Bangladesh Context 6 – 7 January 2023 par iespējām veicināt iekļaujošo izglītību izmantojot tehnoloģiju sniegtās iespējas. Profesore Linda Daniela prezentēja Latvijas Universitātes veikto pētījumu DiversAsia: findings from Staff and Student surveys in the Bangladesh context, par Bangladešas augstāko izglītības iestāžu darbinieku pieredzi un kompetenci ieviešot iekļaujošu izglītību. Konferences otrajā dienā L.Daniela dalījās ar praktiskiem padomiem un pieredzi, kādi kritēriji būtu jāievēro ieviešot iekļaujošas izglītības aspektus augstākās izglītības iestādēs un kādi pamatprincipi būtu jāņem vērā gatavojot mācību materiālus studentiem ar speciālajām vajadzībām. Arī pārējie projekta pārstāvji uzstājās konferencē ne tikai ar tēmām par tehnoloģiju un dažādu digitālu mācību līdzekļi izveidi studentiem ar speciālajām vajadzībām, bet dalījās ar praksē balstītu pieredzi, ieviešot un nodrošinot iekļaujošu izglītību augstākajās izglītības iestādēs.

Latvijas Universitāte šo projekta vizīti vērtē atzinīgi un pateicas Džahangirnagaras Tehnoloģiju Universitātes komandai par organizēto tikšanos Bangladešā un rūpēm par projekta partneriem. Paredzēta vēl viena projekta partneru tikšanās Āzijā 2023. gada rudenī, kad projekta partneri viesosies gan Indijā un Bangladešā, lai apkopotu projektā paveiktos uzdevumus.

Projektā iesaistītie partneri: Projekta vadošais partneris ir Nottingham Trent University (Apvienotā Karaliste). Projektā piedalās partneri no Indijas (Indian Institute of Technology Bhubaneswar un Vellore Institute Of Technology Trust-Vit University), Bangladešas (Bangladesh University of Engineering and Technology un Jahangirnagar University), Latvijas (Latvijas Universitāte), Turcijas (Gazi University), Serbijas (SoftQNR), Bulgārijas (Plovdiv University “Paisii Hilendarski” un NARHU, National Association of Professionals Working with People with Disabilities) un Beļģijas (PHOENIXKM BVBA).

Projektā Latvijas Universitāti pārstāv:

Prof. Linda Daniela (projekta vadītāja), Arta Rūdolfa (projekta pētniece), Astra Rūdolfa (projekta vadītājas asistente)

Projekta Nr.: 618615-EPP-1-2020-UK-EPPKA2-CBHE-JP.

Projekta termiņš: no 2021. gada 15. janvāra līdz 2024. gada 14. janvārim.

Kopējā piešķirtā finansējuma summa projektam ir 1 00 00 00,00 Eiro.

 

Dalīties