No 2021. gada 9.-11. decembrim Islandes Universitātē norisinājās  projekta “Daudzvalodu un multikulturāla mācību telpa senioru labizjūtai attālos reģionos pandēmijas krīzes laikā (MAMA)” otrā tikšanās, kuras laikā tika diskutēts par dažādām projekta realizācijas aktualitātēm: progresu, sagaidāmiem rezultātiem, tālākiem soļiem, projekta laika grafika izstrādi, vizuālo identitāti, sasniegto rezultātu izplatīšanu. 

Atbilstoši projekta attīstības gaitai un pašreizējai situācijai, projekta tikšanās notika kombinētā saziņas veidā. Reikjavīkā Islandes Universitātes Izglītības Skolas profesore Hanna Ragnarsdotira (Ragnarsdóttir)  uzņēma projekta pētnieku komandu. Islandes Universitāte ir  valsts universitāte  un ir viena no lielākajiem darba devējiem valstī. Tajā studē 15 258 studenti, strādā aptuveni 1714 pastāvīgie darbinieki un aptuveni 3729 vieslektori un uz laiku pieņemti darbinieki. Savukārt Izglītības Skola ir vadošā iestāde izglītības un labklājības studiju jomā Islandē. Tai ir nozīmīga sociāla loma skolotāju, sociālo pedagogu, brīvā laika profesionāļu, sporta un veselības zinātnieku izglītībā, kā arī pedagoģijas un izglītības studijās. Izglītības Skola ir četras fakultātes:  

  • Izglītības un dažādības fakultāte, 
  • Izglītības un pedagoģijas fakultāte, 
  • Veselības veicināšanas, sporta un brīvā laika studiju fakultāte 
  • Priekšmetu skolotāju izglītības fakultāte

Tikšanos Islandes Universitātes Izglītības Skolā atklāja profesore Indra Odiņa, profesore Ilze Miķelsone, docente Anna Stavicka un pētniece Anita Berķe, kas pārstāv projekta  Konsorcija koordinatori - Latvijas Universitāti, kā arī  asoc. profesore Lāsma Latsone un asoc. profesore Jana Grava, kas pārstāv projekta partneri – Liepājas Universitāti.

Partnere no Kedaiņu (Kedainiai) Profesionālās izglītības centra (Lietuva) Aurima Bajorūniene attālināti prezentēja pašreizējo situāciju Lietuvā: “Kas ir pieejams senioriem? Kā tas ir izmantojams vajadzību analīzei?” Indra Odiņa un Anna Stavicka ieskicēja pētījumu tendences un perspektīvas senioru atbalsta nodrošināšanai Latvijā.  Savukārt profesors Eero Ropo un pētniece Golaleh Makroni (Tamperes Universitāte, Somija) piedalījās projekta teorētiskā un metodiskā ietvara izstrādē.

Tēmas dziļākai izpratnei, kontaktu tīklojums tika paplašināts, pieaicinot ārējos ekspertus. Mikko Mattila (Tamperes Vasaras universitāte, Somija) sniedza ieskatu Vasaras universitātes pieredzē par mūžizglītības iniciatīvām senioriem, savukārt Pilvi Nissilä and Tarja Jarvinen (Tampere, Somija) iepazīstināja ar Tamperes pilsētas pieredzi darbā ar senioriem.

Projekta tikšanās rezultātā ir konkretizēts projekta teorētiskais un metodiskais  ietvars un  deliģēti uzdevumi turpmākai projekta īstenošanai. Nākamajā projeta posmā  tiks īstenota naratīvā analīze jaukto metožu pētījuma ietvaros. Projekta  pētījuma starprezultāti tiks prezentēti Latvijas Universitātes  80. ikgadējās  starptautiskās  zinātniskās konferences  sekcijā “Skolotāju profesionalitāte un izglītība nākotnei”.

Projekta konsorcijs:
Latvijas Universitāte (Latvija) – koordinējošā institūcija
Tamperes Universitāte (Somija)
Īslandes Universitāte (Īslande)
Kedaiņu Profesionālās izglītības centrs (Lietuva)
Liepājas Universitāte (Latvija)
Help To Life International (Zviedrija)

Dalīties