Jau piekto gadu rudens semestrī profesionālā bakalaura studiju programmas "Skolotājs" 4.kursa studenti kopā ar asociēt profesori Ditu Nīmanti kursa „Dažādība skolas pedagoģiskajā procesā” ietvaros viesojas Jūrmalā, Vaivaru pamatskolā.

Ar Vaivaru vispārizglītojošo pamatskolu iepazīstināja skolas direktore Inese Kārkliņa. Vaivaru pamatskola ir viena no skolām, kas mērķtiecīgi jau no tās dibināšanas brīža īsteno iekļaujošās skolas politiku, uzņemot skolā visus bērnus, tai skaitā bērnus ar speciālām vajadzībām. Skolā administratīvajā un pedagoģiskajā līmenī ir atrasti risinājumi, kas veiksmīgi palīdz skolā iekļauties arī skolēniem ar dažādām speciālām vajadzībām. Studenti direktores Ineses Kārkliņas pavadībā iepazinās ar skolas ikdienu, ciemojās klasēs, iepazinās gan ar skolotājiem, gan bērniem. Interesanti studentiem bija pieredzēt, kā klasē ar skolēniem vienlaikus strādā gan skolotājs, gan skolotāja palīgs, gan skolēna asistents. Bija iespēja praksē pārliecināties, kā tiek nodrošināts atbalsts skolēniem ar speciālām vajadzībām praksē. Īpašu atzinību izpelnījās skolas pieredze, strādājot klasē vienlaikus ar redzīgiem un neredzīgiem bērniem. Skola ne vien gadu gaitā ir pielāgujusi vidi skolēniem ar redzes traucējumiem, bet arī iemācījusies, kā organizēt mācību procesu, lai neredzīgie bērni varētu mācīties līdz ar redzīgajiem bērniem.
Pēc skolas apmeklēšanas studenti atzina, ka Vaivaru pamatskola ir iekļaujoša visiem bērniem, jo
  • Iekļaujošās izglītības pamats ir attieksme – nepieciešama vēlme iekļaut. Skolā jau kopš tās dibināšanas strādā direktore, kasir iekļaujošās izglītības entuziaste, tādējādi skolas politika ir vērsta uz to, lai nevis meklētu veidus, kā no bērniem, ja viņiem ir problēmas, atbrīvotos, bet, gan kā viņus varētu atbalstīt. Vaivaru pamatskolā meklē risinājumus katra bērna izglītības kvalitātes nodrošināšanai. Skolas politika uzsver nevis to, ko bērns neprot, bet gan cenšas attīstīt un parādīt to, kas bērnam sanāk vislabāk. Katrs skolotājs ir ieinteresēts kopējā tēla veidošanā un katra bērna individuālu spēju attīstībā. 
  • Skolā ir daudz un dažādu bērnu, ir arī bērni ar speciālām vajadzībām, visi mācās vienā ēkā. Daži mācās vienā klasē, taču ir arī speciālās klases īpaši speciālām problēmām;
  • Ļoti būtiski, ka visi bērni ir kopā, parastais skolēns ir blakus bērnam ar speciālām vajadzībām – tā ikdienā viens otram var kļūt par palīgu un atbalstu.
  • Saistoša bija skolas direktores atziņa, ka vairāk uzmanības jāvelta tieši parastajiem skolēniem, jo viņi ir tie, kas var radīt vai tieši pretēji – nomākt skolas vadības centienus radīt iekļaujošu vidi.
  • Skolā tiek īstenotas vairākas speciālās izglītības programmas;
  • Katram bērnam ir izveidots individuāls plāns;
  • Ir atbalsta pasākumi, ir paredzēti īpaši resursi, vēl tiek īstenotas individuālas nodarbības;
  • Katrs ir indivīds un personība, katra vajadzības, spējas un vēlmes iespēju robežās tiek ņemtas vērā. 
  • Skola nemitīgi sadarbojas ar citām Latvijas (un ne tikai) skolām, kā arī iesaistās daudz dažāda veida projektos. 
  • Skolēni, neskatoties un viņu atšķirību, piedalās olimpiādēs, dažāda veida konkursos un sporta sacensībās. 
  • Skolas direktore cieši sadarbojas ar Jūrmalas Domi, dažāda veida interesentiem un skolēnu vecākiem, lai pēc iespējas vairāk ieguldītu skolas un tās apkārtnes iekārtošanā. Skola ir ļoti atvērta, uzņem ciemiņus. 
  • Skolā notiek dažādi pasākumi, kuros piedalās visi skolēni. Skolā ir draudzīga, mājīga atmosfēra, kur bērni netiek šķiroti. To apliecina skolas simbols -  karog, kuru krāšņo uzraksts  -  ‘’Galvenais, lai kopā sasaistīti’’.
Noslēgumā atziņas no studentu refleksijas par skolas apmeklējumu.
„Man šķiet, ka šī skola simbolizē to, ka bērniem visiem ir jābūt kopā, nevis bērni ar īpašajām vajadzībām jāizolē no sabiedrības un tiem jāmācās speciālajās skolās.
Uzskatu, ka šādas skolas ir vajadzīgas, lai visi jau no sākta gala būtu kopā, jo tas, ka bērnam ir īpašas vajadzības jau nenozīmē, ka viņš ir jāizolē no sabiedrības. Un parastajiem bērniem arī ir vērtīgi jau no mazotnes redzēt, ka pasaulē ir daudz problēmu, ka visi nav vienādi, ka cilvēki ir jāpieņem un jāatbalsta. Novēlu šaj skolai tikai augt un attīstīties!” - Klinta Andža
„Noteikti esmu pateicīga un priecīga par šo iespēju viesoties Vaivaru pamatskolā un redzēt savām acīm, kā arī nedaudz izjust skolas ikdienas gaitas. Esmu tuvāk izpratusi to, kas ir iekļaujošā izglītība, kādi ir tās mērķi, kā tas izpaužas dzīvē gan no skolotāju, gan skolēnu puses.”
„Pēc iepazīšanās ar direktori I. Kārkliņu esmu sapratusi to, ka, ja cilvēkam viņa darbs nav tikai atsēdēšana pie galda vai vielas pasniegšana klases priekšā, bet gan mūža ieguldījums un sirdslieta – tad Tu vari darīt lielas lietas un panākt lielus sasniegumus, ja vien Tu ej, cīnies un nekad nenogursti!” - Kristīne Nozdrina
Paldies Vaivaru pamatskolai, īpaši direktorei Inesei Kārkliņai par atvērtību un  laipno uzņemšanu!
Lai Vaivaru pamatskolas cīņas gars ir ar studentiem, sesiju kārtojot!

Dalīties