Erasmus+ studentes no Austrijas - topošās sākumskolas skolotājas Lisa Mittereggere, Manuela Safrana un Katarina Dornere viesojas Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē. Foto: Inta Saksone, LU PPMF studente

Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē (PPMF) 2017. pavasara semestrī praksi veic trīs studentes no Austrijas – Liza Mittereggere, Manuela Safrana un Katarina Dornere. Viesstudentes pārstāv Kerntenes V. Frankla pedagoģisko augstskolu (University College of Teacher Education Carinthia – Viktor Frankl). Topošās sākumskolas skolotājas Lisa Mittereggere, Manuela Safrana un Katarina Dornere devās uz Pumpuru vidusskolu, kurā tika izieta divu nedēļu prakse (3 ECT).

Studentes bija apmierinātas par iespēju doties praksē uz Latviju. Minot iemeslus, kāpēc tieši Latvija izvēlēta, studentes atzīmē to, ka daudzi viņu draugi ir devušies uz Latviju studēt, un mudināja arī viņas veikt skolotāja praksi Latvijā. Viņu koordinatorei Austrijā Pijai Marijai Rābenšteinerei (Pia – Maria Rabensteiner) ir ļoti labas attiecības ar Latvijas Universitāti un profesori Indru Odiņu, kas arī motivēja izvēlēties tieši Latviju kā prakses vietu. Daloties savos iespaidos par atšķirībām starp Latvijas un Austrijas skolu sistēmām, studentes secināja, ka Latvijā un Austrijā ir dažāds mācību stundu ilgums. Piemēram, Latvijā vienas stundas garums ir 40 minūtes, kam seko starpbrīdis 10 minūtes. Austrijā vienas mācību stundas ilgums ir 50 minūtes un tad uzreiz seko nākamā stunda, kura arī ilgst 50 minūtes un tikai tad ir 15 minūšu pārtraukums, kura laikā skolēniem ir iespēja papusdienot (no mājām atnesto ēdienu). Tā kā stundas Austrijā parasti notiek līdz plkst. 13.00, tad skolēni dodas mājup, kur pusdienot. Studentes atzinīgi novērtē Latvijas stundu un starpbrīžu ilguma sadalījumu, pamatojot ar to, ka starpbrīžu laikā gan skolotāji, gan skolēni var atpūsties un arī koncentrēties nākamajai stundai bez liekas spriedzes. Vēl viena atšķirība, uz ko norādīja studentes ir atšķirīga vērtējuma sistēma – Latvijā eksistē 10 baļļu sistēma, savukārt Austrijā - 5 baļļu sistēma, kur "1" – vislabākā atzīme, bet "5 – vissliktākā atzīme, tomēr, ja skolēns saņem vērtējumu "4", tas tik un tā skaitās kā labs. Topošās sākumskolas skolotājas ļoti pārsteidza Pumpuru vidusskolas skolēnu angļu valodas līmenis. Skolēnu un apmaiņas studenšu komunikācijā nebija nekādu valodas barjeru, kas liegtu saprasties. Skolēni sazinājās ar jaunajām skolotājām brīvi, kā arī spēja izskaidrot projektu nedēļā veiktos projektus un uzturēt sarunu ar viņām. Studentes ļoti labi izteicās arī par Pumpuru vidusskolas skolotājiem, kas prakses laikā bija izpalīdzīgi, draudzīgi un atsaucīgi. Prakses laikā viesstudentes novēroja mācību stundas, kā arī pašas tās vadīja. Studentes patstāvīgi vadīja angļu valodas, mūzikas un vizuālās mākslas stundas un iepazīstināja vidusskolēnus ar Austriju. Kā arī studentes bija ekskursijā Tallinā un plāno doties uz Lietuvu. Kerntenes V. Frankla pedagoģiskās augstskolas studentes ir ļoti laimīgas un uzskata, ka viņām ir paveicies - iziet praksi tieši Latvijā. Savai turpmākajai skolotāju darbības attīstībai topošās skolotājas pavisam noteikti ņems vērā gan novēroto savā prakses skolā Latvijā, gan arī gūto pieredzi, vadot mācību stundas.

Dalīties