Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Augstskolas didaktikas centrs (LU PPMF ADC) 6. novembrī LU un RTU studiju programmu vadītājiem organizēja semināru „Pieejas un pieredze studiju rezultātu formulēšanā un novērtēšanā”. Seminārs notika LU Dabaszinātņu akadēmiskajā centrā Torņakalnā, un tajā piedalījās gan LU, gan RTU lektori, kuri dalījās savā pieredzē par studiju rezultātu formulēšanu un to izmantošanu teorijā un praksē dažādu nozaru griezumā.

Aicinām Latvijas Universitātes (LU) studiju programmu direktorus līdz 16.novembrim pieteikties praktikumam „Studiju rezultātu formulēšanas un novērtēšanas metodika”!

Pieteikties

Semināru ar uzrunu atklāja LU prorektors eksakto, dzīvības un medicīnas zinātņu jomā profesors Valdis Segliņš, uzsverot, ka šobrīd studiju rezultātu formulēšanas un novērtēšanas aktualitāte īpaši nozīmīga saistībā ar gatavošanos studiju virzienu akreditācijai. Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studiju prorektors, profesors Uldis Sukovskis iepazīstināja ar RTU pieredzi studiju rezultātu formulēšanā un novērtēšanā. Tika atgādināts par dažādiem jau šobrīd pieejamiem regulējumiem studiju rezultātu formulēšanā, piemēram, Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūru, Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūru u.tml.  RTU prorektors uzsvēra, ka studiju programmas rezultāti nav vienkārša to veidojošo studiju kursu rezultātu summa, bet lielā mērā to sinerģija. RTU Studiju departamenta direktore Ilze Birzniece dalījās ar oktobra beigās gūtiem iespaidiem starptautiskā seminārā „Peer Learning Event on Assessment and Demonstration of  Achieved Learning Outcomes”  Nīderlandē, un uzsvēra, ka plānotie rezultāti studiju programmu līmenī ir programmas pastāvēšanas pamatojums, tomēr studiju rezultātu formulēšanas mērķis nav standartizēt, bet harmonizēt – palīdzēt, atbalstīt, īstenojot studiju programmas. LU Ekonomikas un vadības fakultātes Eiropas studiju maģistra studiju programmas koordinators Romāns Putāns iepazīstināja ar pieredzi studiju programmas rezultātu kartēšanā (mapping), kas devusi iespēju gūt plašāku un dziļāku izpratni par programmā reāli sasniegtajiem rezultātiem, veicinājusi produktīvas diskusijas akadēmiskā personāla vidū un jaunu ideju attīstību, piemēram, studentu piesaistei. LU Ķīmijas fakultātes dekāne asoc. prof. Anda Prikšāne dalījās pieredzē par studiju rezultātu formulēšanas un to mērķtiecīgas izmantošanas pieredzi studiju pilnveidē. Būtiska LU Ķīmijas fakultātes programmu attīstībā ir iegūtā Eiropas Ķīmijas tematiskā tīkla asociācijas kvalitātes zīme, kas veicina starptautisku studiju programmu atpazīstamību un studentu mobilitāti. Tika uzsvērta nepieciešamība studiju rezultātu formulēšanā un novērtēšanā, ievērot pēctecību vidusskolas absolvents – bakalaurs – maģistrs – doktors, studentu līdzdalības un docētāju sadarbības nozīme studiju programmu pilnveidē. LU Datorikas fakultātes profesors Guntis Arnicāns aizrautīgi un uzskatāmi iepazīstināja ar paveikto studiju kursu aprakstu pilnveidē, kas Datorzinātņu bakalaura programmai rezultējusies ar iegūtu Eiropas Informātikas programmu kvalitātes zīmi „Euro-Inf Quality Label”. Seminārs tika organizēts LU Akadēmiskās attīstības projekta „Studiju rezultātu formulēšanas un novērtēšanas labā prakse Latvijas Universitātes studiju programmās” ietvaros. Programmu direktoriem, kas tajā piedalījās, kā arī līdzdarbosies studiju rezultātu formulēšanas un novērtēšanas praktikumos, būs iespēja saņemt profesionālo pilnveidi tālākizglītības programmā apliecinošu LU apliecību. Par LU PPMF Augstskolas didaktikas centru Augstskolas didaktikas centrs (ADC) ir Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes akadēmiska struktūrvienība, kas izveidota 2014. gada 13. februārī. LU PPMF ADC darbības mērķis ir veicināt ilgtspējīgu pārvaldību augstskolas pedagoģijā atbilstīgi vienotas Eiropas augstākās izglītības telpas veidošanās principiem un nodrošināt Latvijas augstskolu akadēmiskajam personālam, kā arī visu zinātņu nozaru doktorantiem un pieaugušo izglītības pedagogiem profesionālās kompetences pilnveidi.

Dalīties